torsdag den 5. marts 2015

 Katastrof på min födelsedag



Igår skulle jag fira min födelsedag genom att äta en god middag med en god vän. Vi hade beställt bord på restaurang Enoteca di Signore till kl.19.00. 

När vi ankom visades vi till vårt bord och fick menyer. Så bra, så gott. Sedan blev allt fel.

Servitrisen ignorerade alla försök på kommunikation. Varken det ena eller det andra hjälpte. Jag kände mig kränkt och ledsen. Trodde min födelsedag var förstörd.

Till sist reste vi oss och tog på ytterkläderna igen. Då kom servitrisen som en pil. Sa att hon gärna tog hand om oss. Då var det mer än för sent för mig.

Vi ville inte stanna på en restaurang med så undermålig service så vi gick vidare tills vi hittade ett ställe som var mer gästvänligt.


Lyckligtvis gjorde mitt sällskap kvällen till en behaglig upplevelse till slut.

Sköt om er vänner,

Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar