torsdag den 9. november 2017


När tystnar #metoo rörelsen?



Jag kan tänka mig att det finns många människor som undrar hur länge #metoo-rörelsen kan fortsätta. 

Jag hoppas att den aldrig slutar. Så länge det finns människor som inte respekterar varandras personliga och sexuella val behöver vi #metoo.

 #metoo-rörelsen är som en fackla i mörkret.

Den belyser vägen vi måste gå för att komma vidare till ett 
samhälle där män, kvinnor och barn är likvärdiga medmänniskor.

#metoo erbjuder ingen snabb lösning.

Det kommer att bli arbetsamt att dra ut alla de som kränker och förgriper sig på kvinnor ut i ljuset. Det måste bli uppenbart för alla var problemen sitter och hur det ska lösas.

Det handlar ju om en djupt rotad kultur så alla försök på förändring kommer att medföra en hel del smärtsamma lösningar.

Det finns ingen rimlig grund till att kvinnor och män ska behandlas olika ute i samhället, i skolan och i våra hem.

Sveriges politiker kallar sig nästan alla för Feminister.

Uttrycket "Jag är en Feminist" används som en slags vaccination.
Ett skydd mot att bli stämplad som kvinnohatare i framtiden.

Det fungerar inte längre.

Jag tycker att vi ska ta tag i den möjlighet som #metoo-revolutionen ger oss för att förbättra alla människors villkor.

Jag tror på #metoo!


Sköt om er vänner,

Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar