mandag den 9. april 2018


Pedofiler på längden och tvären


Pedofilerna i Sverige verkar bli flera och mer hänsynslösa än de var tidigare. Det verkar dyka upp flera samtidigt.

Jag läste för nyligen att rent statistiskt finns det mellan 1 och 3% Pedofiler i vår befolkning. Med lite över 10 miljoner människor i Sverige blir det cirka 300,000 människor som frestas av tanken om Pedofili.

Det motsvarar c.a. en tredjedel av Stockholm stads befolkning, för att ge en jämförelse. Nu är det lyckligtvis inte så att alla dessa individer beslutar sig för att gå ut och förgripa sig på små barn. Hos de flesta av de som vandrar omkring med denna svaghet leder det inte till något. Det förblir enbart en tanke. 

Från min egen synpunkt kan jag omöjligt relatera till hur Pedofiler tänker. Samtidigt känner jag att om vi bara kan lyckas att förstå mekanismerna bakom Pedofili så kan vi förhindra en massa lidande. 

Om vi bara ägnar oss åt att jaga pedofilerna så går de under jorden.

Jag ursäktar inte vad de gör mot sina oskyldiga offer, tro inte det. 

Jag känner att det blir fler sexförbrytare ibland oss, hela tiden. Det skrämmer mig. Det är därför att vi måste finna flera alternativ till hur vi ska lösa problemet med en stigande pedofilgrupp bland vår befolkning.

Alla metoder är bra utom de dåliga.

Sköt om er vänner,

Maria





Ingen kommentarer:

Send en kommentar