fredag den 4. maj 2018


Obegriplig dom i Finland - vuxen man har sex med 10-åring men döms inte för våldtäkt

När jag läser i nyheterna att man har valt att inte döma mannen som förgrep sig på en 10 årig flicka för våldtäkt kan jag inte låta bli att tänka mig tillbaka till min barndom.

Under min uppväxt indoktrinerades jag till att bita ihop och finna mig i vad de vuxna utsatte mig för. Som tioårig kunde jag inte stå emot en vuxens vilja. Jag var så kuvad att jag inte förstod att jag hade något val.

Ingen 10 åring, oavsett i vilket land de befinner sig i, sätter sig emot en vuxens vilja. Det var säkert därför flickan inte kämpade emot. 

Det största brottet var inte det som den 20 åriga mannen gjorde mot henne utan hur hennes lands lagar svek henne.

Finska rättsväsendet borde skämmas.

Sköt om er vänner,

Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar