torsdag den 19. oktober 2017


Skillnaden mellan att vara en stark kvinna 
och att vara en Feminist


Jag är en stark kvinna. Jag tror på att vi kvinnor är 
enastående varelser. 
Vi är inte det svaga könet på något vis.

Kvinnors styrka ligger i att vi är bra på att anpassa oss till situationen som den är just i det ögonblicket. Ofta lever vi ett multifacetterat liv där vi måste anpassa oss till olika situationer i den takt de dyker upp.

Jag gillar jämlikhet, rättvisa och frihet att välja vilken riktning jag vill gå. Jag gillar att vara en vanlig människa.

Själv har jag vissa tankar rörande Feminister. 

Om det rör sig om personer som vill hävda sig på en mans bekostnad, bränna bh-n och flagga från barrikaderna. Om det rör sig om att någon vill göra ett politiskt korståg mot män så kommer jag inte hänga med.

Jag tror inte att något blir bättre av att skuldbelägga någon. Hat är en destruktiv kraft som inte leder någonstans.

Vi behöver inte en krycka i form av könskvotering, en speciell politisk tillhörighet eller en stämpel som kallar oss Feminister.

Som kvinna vill jag inte ha den etiketten.

Jag är inte en Feminist! Jag är en feminin stark kvinna! 

Sköt om er vänner,

Maria






Ingen kommentarer:

Send en kommentar