torsdag den 15. februar 2018


När de som ska hjälpa istället gör övergrepp mot barn


Det gör mig otroligt upprörd när jag igen läser om att biståndsorganisationer, som skulle hjälpa utsatta barn, hyser Våldtäktsmän och Pedofiler bland deras personal. 

Man har identifierat organisationer som FN-s Fredsstyrka, Engelska välgörenhetsorganisationen Oxfam och nu idag SOS-Barnbyar.

Det är som en äcklig epidemi, en mardrömssituation. Vi behöver en ordentlig utrensning av alla förövare som döljer sig i hjälporganisationer nu!


**************************************************************************************

I dagens Metro skrev ordföranden för 5 Kvinnoorganisationer under på ett upprop där man kräver att vi får skärpta straff för sexualbrott och att det ska vara tydligt att om sex inte är frivilligt så är det olagligt.

Jag håller helhjärtat med.



Vila i frid Prins Henrik och tack för de 13 år jag bodde i Danmark. Landet som gav mig mina underbara söner. 


Sköt om er vänner,

Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar