onsdag den 23. maj 2018


Bloggning och författarskap


Ibland tar den bloggande sidan av mig överhand och jag skriver dagligen om det som tillhör mina kärnämnen: våld och övergrepp mot kvinnor eller barn.

Mitt liv cirkulerar då runt research och bloggen, tills allt annat i min omgivning blir irrelevant. Jag har också haft perioder där bloggandet har haltat lite, om det så beror på brist på skrivämnen eller svikande inspiration.

Just nu är jag på väg in i en aktiv skrivfas igen. Jag har en bok på gång.

Detta i sig själv betyder inte att jag kommer lägga ned mitt bloggande. Det betyder att under den närmaste framtiden kommer boken att sluka mer av min tillgängliga tid.

Kära vänner, jag kommer absolut inte överge er. Jag kommer att blogga när när jag ser ett ämne som bör lyftas fram men under skrivperioden för boken blir det nog ett par bloggar i veckan istället för varje dag.

Allt blir bra i längden, lita på mig! Jag är författare.

Sköt om er vänner,

Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar